اهميت رنگ در تابلوسازي

تابلوسازي به شيوه هاي تابلو چلنيوم - تابلو برجسته - تابلو استيل

اهميت رنگ در تابلوسازي

 

درحوزه تابلوسازي ، رنگ يكي از مهمترين اركان در ساخت تابلوست و تركيب رنگ مناسب مي تواند سبب زيبايي هر چه تمام در تابلوهاي تبليغاتي شود . طبق روانشناسي رنگ در تبليغات ، رنگ هاي مي توانند تاثير مستقيمي در روحيات هر فرد داشته باشند براي همين نيز افراد متفاوت داراي سليقه هاي متفاوتي در انتخاب رنگ هستند زيرا رنگ دلخواه هر يك از افراد به سليقه و خاصيت هاي فردي آنها بستگي دارد ممكن است كه يك فرد رنگ قرمز را بيشتر از رنگ هاي ديگر دوست داشته باشد ولي فرد ديگر از رنگ قرمز متنفر باشد بنابراين انتخاب رنگ به روح و روان افراد بستگي دارد و در انتخاب رنگ مناسب براي تبليغات از جمله ساخت تابلو مغازه يا تابلو فروشگاهي مي بايست از تركيب رنگ هاي زيبا و متناسب با نوع كسب و كار خود بهره ببريد تا بتوانيد بر ذهن بصري مخاطبان خود رسوخ نموده و آنها را به سمت كسب و كار خود بكشانيد .

رنگ ها در ساخت تابلو تبليغاتي بسيار حائز اهميت هستند براي مثال تابلو چلنيوم كه يكي از پركاربردترين تابلو تبليغاتي حال حاضر است بيشترين نوع استفاده اين تابلو رنگ طلايي مي باشد در صورتي كه از رنگ هاي ديگر كمتر استفاده مي كنند اما اگر به صورت تركيبي و از چندين رنگ در ساخت اين تابلو بهره برده شود قطعاً زيبايي آن چندين برابر شده و با ذائقه افراد زيادي مطابقت خواهد نمود و بر چشم بصري آنها تاثيرگذاري بيشتري خواهد داشت .

در ادامه به بررسي چندين رنگ پركاربرد از حيث روانشناسي مي پردازيم :

رنگ قرمز: از اين رنگ به عنوان يك رنگ هيجاني ياد مي شود و البته به رنگ عشاق هم معروف است.  تكرار و برخورد زياد با اين رنگ مي تواند فشار خون را بالا ببرد. اين رنگ باعث حس شجاعت ، تصميم گيري سريع ، قدرت ، عصبانيت ، برداشت هاي آني و خشم در بيننده مي شود. از اين رنگ در تابلوسازي ميتوان در حرفه هاي مربوط به حيطه خودرو ، بازي هاي هيجاني و يا عوامل انرژي زا مانند نوشيدني ها استفاده كرد. 

رنگ نارنجي : اين رنگ بيشتر براي كارهايي كه باعث شادي ، جذابيت ، موفقيت ، انگيزه ، تصميم ، تشويق و برانگيختن حس اشتها  مي شود كاربرد دارد . يكي كاربردهاي رنگ نارنجي در صنعت تابلوسازي براي صنف غذا خوري ها و بسته بندي مواد غذايي مي باشد. براي مثال مي توانيد براي رستوران يا اغذيه فروشي از تابلو ترموود با حروف برجسته كه تركيبي از رنگ هاي متفاوت است و رنگ نارنجي بخش وسيع و چشمگيري از آن را شامل مي شود ، استفاده نماييد .

رنگ صورتي : اين رنگ به عنوان يك رنگ زنانه شناخته شده است و حس زيبايي و لطافت را القا ميكند. از رنگ صورتي به عنوان نماد دوستي و صميميت هم استفاده مي شود. اين رنگ باعث آرامش مي شود و در لوازم آرايشي و تابلو سالن زيبايي از آن بهره مي جويند.

رنگ آبي : اين رنگ باعث هوشياري و هيجان مي شود و آرامش دروني را به ارمغان مي آورد اما مانع از خواب آلودگي مي گردد. به دليل حس هيجان مغز را فعال تر مي كند. كاربرد اين رنگ بيشتر براي لوگوهاي  تجاري ،  شركت هاي شوينده و پاك كننده ، فيلترتصفيه آب ، مايعات ، نوشيدني ها ، خطوط هوايي و سفرهاي دريايي و…. مي باشد.

رنگ زرد : رنگ زرد در كوتاه مدت موجب آرامش مي شود و محرك اعصاب است و همچنين قدرت يادگيري را افزايش مي دهد اما در طولاني مدت باعث تنش و اضطراب مي گردد. از رنگ مي توان در بسته بندي و در اماكن آموزشي بهره مند شد.

رنگ ارغواني : اين رنگ الماني از قدرت ، مقاومت ، زندگي تجملاتي ، اصالت ، ثروت ، سلطنت ، خلاقيت ، جاه طلبي و.. است. رنگ بنفش مانند رنگ قرمر داراي انرژي است و مثل رنگ آبي ثبات دارد. از اين رنگ بيشتر براي محصولات و امورات مربوط به زنان و كودكان استفاده مي شود

رنگ سبز: همه ما وقتي رنگ سبز را مي بينيم حس تازگي و سرزندگي را احساس مي كنيم . اين رنگ همچنين نماد رشد ، رضايت ، تاييديه ، معالجه ، حاصل خيزي ، هماهنگي ، ثبات و پايداري مي باشد. از رنگ سبز در تابلوساري اغلب براي محصولات آرايشي و بهداشتي استفاده مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.