اجراي نماي ساختمان

تابلوسازي به شيوه هاي تابلو چلنيوم - تابلو برجسته - تابلو استيل

اجراي نماي ساختمان

 

اجراي نماي ساختمان :

اجراي نماي ساختمان سبب زيباسازي فضاي بيروني و ظاهر يك سازه مي شود و علاوه بر زيباسازي ، سبب مقاومت ، عدم اتلاف انرژي دروني ساختمان ، برودت هوا و ديگر موارد مي شود . اجراي نماي ساختمان در ابتداي كار هنگام طراحي توسط معمار نقشه كش هاي ساختماني طراحي شده و نوع متريال هاي اجراي براي اجرا بر روي ساختمان تعيين مي شود .

براي اجراي نماي ساختمان مي توان از متريال هاي متعددي همچون شيشه ، سنگ ، چوب ، سيمان ، آجر و ديگر موارد استفاده نمود . انواع نما در سطح شهر كه بر روي ساختمان ها اجرا و پياده سازي شده اند بسيارند كه هر طراح نقشه كشي با توجه به نوع و موقعيت ساختمان و سلايق كارفرما نوعي از آن را به اجرا درآورده است .

از جمله روش هاي اجراي نماي ساختمان مي توان به موارد زير اشاره نمود :

اجراي نماي آجري

نماي آجري سبب ايجاد فضايي دلنشين و زيبا مي شود و به علت داشتن ضريب انتقال حرارتي پايين نقش بسزايي در ايجاد عايق حرارتي در يك ساختمان دارد . آجرهايي كه در ساخت نما بكار مي روند بسيار محكم و مقاوم هستند اين آجرها در رنگ ها و ابعاد متعدد در كوره ها آماده مي شوند و كاملا نسوز هستند . در اجراي آجرنما به شكل سنتي ، آجرها با استفاده از ملات كه مخلوطي از سيمان و ماسه و آب است به هم متصل مي شوند اما امروزه با پيشرفت هايي كه در حوزه معماري حاصل شده است نماي آجري با استفاده از سيستم نماي خشك قابل اجراست در اين روش براي متصل نمودن آجرها به يكديگر از تجهيزات فلزي همچون ريل بهره مي برند .

 

نماي ترموود :

ترمووود يك نوع چوب فرآوري شده مقاوم است كه بدليل گذر از مراحل فرآوري در مقابل شرايط بد آب و هوايي ، حرارت و پوسيدگي كاملا مقاوم مي باشد .  تيمار حرارتي چوب سبب مي شود كليه مواد مضر و رزين چوب حذف شود و باكتري هاي موجود در آن از بين برود و ماده اي خالص و استريل شده فراهم آورد كه علاوه بر نما بتوان در بخش هاي داخلي ساختمان نظير پله ، سفق ، درب و پنجره ، سونا و غيره استفاده نمود .علاوه بر آن بدليل اينكه اين متريال قابل تركيب با متريالهاي ديگر نيز مي باشد و جلوه مناسبي براي ساختمان به ارمغان مي آورد و در كشورهاي غربي كاربردهاي زيادي دارد

 نماي سنگي :

سنگ يكي از پركاربردترين ابزارها براي تزيين نماي داخلي و خارجي يك ساختمان محسوب مي شود كه از گذشته هاي دور تا به امروز به وفور مورد استفاده معماران واقع گشته است . امروزه استفاده از سنگ تراورتن به دليل داشتن تنوع و طرح و رنگ هاي متنوع توانسته در ميان انواع سنگ هايي كه مي توان از آنها به عنوان سنگ نما بهره جست جايگاه خوبي را كسب نمايد . سنگ ها توسط ملات بر روي يك بنا نصب مي شوند و سطحي مسطح را براي يك ساختمان به ارمغان مي آورند كه با استفاده از متدهاي جديد امكان پياده سازي سنگ در زوايا و اشكال هندسي متفاوت فراهم شده است .

نماي شيشه اي :

شيشه نيز يكي از ابزارهاي تزييني است كه در احداث نماي ساختمان ها و زيباسازي آنها نقش بسزايي را ايفا مي كند . استفاده از شيشه علاوه بر زيبايي مي تواند نور درون ساختمان را نيز تامين كند . كيفيت شيشه و ضد عايق صوتي و حرارتي آن بسيار حائز اهميت مي باشد . امروزه استفاده از شيشه هاي دوجداره يا سه جداره نشكن بسيار پر كاربرد بوده و اكثريت ساختمان هاي مدرن با بخشي از نماي خود را به شيشه اختصاص مي دهند كه البته استفاده از نماي تمام شيشه اي سبب اتلاف انژي مي شود .

اجراي نماي كامپوزيت :

نماي كامپوزيت با استفاده از ورق هاي كامپوزيت اجرا مي شود كه اين روق هاي حاوي مواد تركيبي هستند كه شامل دو لايه ورق از جنس آلومينيوم و يك لايه از مواد پلي اتيلن مي باشد كه در كل ضخامت ورق هاي آلومينيومي كامپوزيت به 4 ميلي متر مي رسد . اين ورق ها سبك هستند و لايه خارجي آنها توسط آستر آپوكسي رزين و يك لايه PVDF كه رنگ را تثبيت مي كند پوشانده مي شود و براي محافظت از ورق ها از يك لايه فيلم استفاده مي گردد كه پس نصب در محل اين لايه از روي كار كنده مي شود .

كامپوزيت بنل آلومينيوم را مي توان با طرح سنگ يا طرح چوب پياده سازي كرد . ورق هاي طرح شنگ شامل سه لايه پوشش رنگي لمينيت شده بر روي سطح آلومينيوم در طرح ها و رنگ هاي متنوع مي باشد . ورق طرح چوب نيز قابليت كاربرد در داخل و خارج ساختمان را دارد اين روق ها از يك لايه لمينيت شده تشكيل شده است .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.