اجراي نماي ساختمان

تابلوسازي به شيوه هاي تابلو چلنيوم - تابلو برجسته - تابلو استيل

اجراي نماي ساختمان

 

نماي ساختمان به لحاظ اينكه هميشه در معرض ديد عموم است يكي از مهمترين بخشهاي اصلي ساختمان تلقي مي شود و فراهم كننده عواملي همچون زيبايي ، آرامش ، مدرنيته ، عايق صوتي ، حرارتي و ايمني براي يك ساختمان است . اجراي صحيح نماي ساختمان مي تواند از اتلاف انرژي جلوگيري كرده و سبب افزايش قيمت ساختمان شود .

اجراي نماي ساختمان به شيوه هاي مختلفي انجام مي پذيرد كه عبارتند از :

 

1) اجراي نماي آجري :

نماي آجري يكي از قديمي ترين نماهاي ساختمان است در گذشته نماي آجري به شكل دستي و با استفاده از ملات كه تركيبي از سيمان ، ماسه و آب بود توسط استادكار انجام  مي گرفت امروزه علاوه بر روش دستي از روش ريلي نيز براي متصل نمودن آجرها به يكديگر استفاده مي شود

2) اجراي نماي سنگي :

نماي سنگي نيز از قديم تا به امروز دستخوش تغييرات زيادي بوده و هست . سنگ هاي زيادي پا به عرصه ساختمان سازي نهاده اند . در هر دوره سنگ ها طبق متدها و روش هاي خاص پياده سازي مي شدند .

3) نماي شيشه اي:

نماي شيشه نيز در ساختمان سازي كاربردهاي فراواني دارد . در دنياي مدرن اكثريت ساختمان ها با نماي تمام شيشه اي ساخته مي شوند . استفاده از اينگونه نماها زيبايي شيكي براي ساختمان به ارمغان مي آورد اما سبب اتلاف زياد انرژي مي شود .

4) اجراي نماي كامپوزيت :

نماي كامپوزيت يكي از شيك ترين و زيباترين نماهاي حال حاضراست كه به دليل انعطاف پذيري و ايجاد اشكال هندسي از سوي معماران مورد توجه زيادي واقع شده است .

5) نماي ترموود :

ترمووود يك نوع چوب فرآوري شده مقاوم است كه بدليل گذر از مراحل فرآوري در مقابل شرايط بد آب و هوايي ، حرارت و پوسيدگي كاملا مقاوم مي باشد .  تيمار حرارتي چوب سبب مي شود كليه مواد مضر و رزين چوب حذف شود و باكتري هاي موجود در آن از بين برود و ماده اي خالص و استريل شده فراهم آورد كه علاوه بر نما بتوان در بخش هاي داخلي ساختمان نظير پله ، سفق ، درب و پنجره ، سونا و غيره استفاده نمود .علاوه بر آن بدليل اينكه اين متريال قابل تركيب با متريالهاي ديگر نيز مي باشد و جلوه مناسبي براي ساختمان به ارمغان مي آورد و در كشورهاي غربي كاربردهاي زيادي دارد .

6) نماي سراميكي :

استفاده از نماي سراميكي امروزه كاربردهاي زيادي در حوزه معماري دارد ، سراميك پرسلاني زيرمجموعه اي از تايل هاي سراميكي است كه نبست به تايل هاي ديگر مقاوم تر است  . نماي سراميكي جزء نماهاي خشك محسوب مي شود و مي توان از آن براي نما ساختمان مسكوني ، نماي ساختمان اداري و يا تجاري بهره برد .

7) نماي بايراميكس

بايراميكس يك نوع سيستم پوشاننده تزييني مي باشد. بايراميكس مخلوطي از دانه هاي گرانيتي ، و مرمر سراميزه با تنوع رنگ و دانه بندي هاي متفاوت و همچنين رزين هاي طبيعي و مصنوعي و افزودني هاي ديگر مي باشد كه به صورت ملات بر روي متريالهاي متعدد نظير سنگ ، سيمان ، فلز ، شيشه و پلاستيك قابل پياده سازي مي باشد و پس از خشك شدن حالتي تزييني به خود مي گيرد اين مواد داراي سختي ، مقاومت مكانيكي ، فيزيكي و شيميايي بوده و مي تواند طول عمر مفيدي به همراه داشته باشد

8) نماي مونوليت :

مونوليت حاوي تركيبي از ذرات سنگ گرانيت ، كوارتز و رنگ هاي طبيعي مي باشد كه در فرآيند تركيب و توليد مونوليت از رزين روان كننده و مواد ضد اشعه ماورا بنفش بهره برده مي شود .

9) نماي بتني :

 بتن نما يا بتن اكسپوز مي توان سطحي صاف و صيقلي براي ايجاد يك نماي شيك و هموار فراهم نمود . بتن اكسپوز حاوي پنل هاي بتني است كه به صورت پيش ساخته و در بافت هاي خاكستري يا سفيد مورد استفاده واقع مي شود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.