تابلو چلنيوم

تابلوسازي به شيوه هاي تابلو چلنيوم - تابلو برجسته - تابلو استيل

تابلو چلنيوم

تابلو چلنيوم :

در صنعت تابلوسازي ، تابلو چلنيوم به عنوان يكي از زيباترين و پركاربردترين تابلوهاي تبليغاتي توانسته جايگاه اول را براي خود كسب كند . زمان ورود تابلو چلنيوم به دنياي تابلوهاي تبليغاتي به سال 2000 ميلادي باز مي گردد كه كشور اسپانيا در آن زمان توانست بر روي آلياژهاي آلومينيوم ، ورق هايي با سطح آينه كه شبيه فلز استيل بود ايجاد نمايد . شركت اسپانيايي MCI نام تجاري آلوراپيد را بر روي اين ورق ها حك نمود و آنها وارد بازار كرد . اين شركت به عنوان برترين شركت توليد كننده چلنيوم شناخته شده است و محصولاتي با كيفيت خارق العاده را به بازار عرضه مي نمايد . پس از اسپانيا ، تايوان نيز محصولي با نام آلوباند معرفي نمود كه اين محصول نيز از كيفيت مناسبي برخوردار است و بعد از تايوان هم كشور چين محصولاتي با كيفيت هاي متفاوت با نام هاي آلوشاين ، آلوتيپ ، سهند و نوع هاي ديگر را وارد بازار نمود . تابلو چلنيوم به شيوه هاي متعدد قابل اجراست براي همين هم است كه به عنوان يك تابلوي تبليغاتي پركاربرد تبديل شده است اما قيمت تابلو چلنيوم نسبت به ساير تابلوهاي تبليغاتي كمي گران تر مي باشد با وجود اين ، باز هم استقبال بالايي از اين تابلو شده است وقتي به تابلو سر در مغازه ها مي نگريم بسياري از اصناف تابلو چلنيوم را به عنوان تابلو سر درب انتخاب كرده اند .

روش ساخت تابلو چلنيوم :

در مرحله ابتدايي ، حروف برجسته با استفاده از نرم افزارهاي كامپيوتري طراحي مي شود سپس اين حروف توسط دست تابلوساز يا با استفاده از دستگاه برش ليزري بر روي پلكسي بريده مي شود پس از بريده شدن ، حروف بر روي زيرساز نصب شده و نورپردازي آن با توجه به نوع تابلو صورت مي پذيرد.

انواع تابلو چلنيوم :

تابلو چلنيوم ساده : ابتدايي ترين روش طراحي تابلو چلنيوم است كه به صورت ساده و بر اساس حروف برجسته ساخته مي شود كه نوع پلكسي و رنگ لبه هاي حروف مي تواند تفاوت هايي ايجاد نمايد .

تابلو چلنيوم دوبل : طراحي و ساخت آن مشابه تابلو چلنيوم ساده است با اين تفاوت كه در ساخت آن از يك پلكسي اضافي بهره مي برند ، استفاده از دو پلكسي با رنگ هاي متفاوت مي تواند رنگ و لعاب خاصي براي تابلوي تبليغاتي شما ايفا نمايد .

تابلو چلنيوم الماسي : تابلوساز در ساخت اين نوع از تابلو چلنيوم با ايجاد برش هاي هندسي شكل بر روي صفحه پلكسي در فاصله هاي معين ، شكاف هايي ايجاد مي نمايد كه پس از نصب لامپ هاي ال اي دي بر روي تابلو نور به  شكل خاصي از اين شكافها با چشم برخورد نموده و سبب مي شود كه بيننده نور را به صورت اشكال هندسي خاص مشاهده نمايد .

تابلو چلنيوم كريستال : در اين روش از تابلو سازي ، از  پلكسي گلاس شيشه اي همراه با دانه هاي كريستال بهره مي برند .

تابلو چلنيوم لبه پانچ : كنار لبه هاي حروف چلنيوم سوراخ هايي پانچ مانند در اشكال هندسي منظم و غيرمنظم و به صورت رديفي و در قطرهاي متفاوت  ايجاد مي شود كه نور از آن سوراخ ها به شكلي بسيار زيبا تابيده مي شود.

تابلو چلنيوم طلايي : لايه رويي اين تابلو تبليغاتي از پلكسي گلاس است و براي ساخت لبه هاي  آن از رول رنگ طلايي استفاده مي شود .

تابلو چلنيوم RGB  : براي ساخت آن از پلكسي گلاس سفيد بهره مي برند براي لبه هاي حروف هم  مي توان از هفت رنگ استفاده نمود .

تابلو چلنيوم ستاره اي : در روش ساخت اين نوع تابلو نيز با ايجاد برش هاي مشبك شكل و يك لايه پلكسي شفاف شيشه اي ، برخورد نور با اين شكاف ها سبب ايجاد نقطه هاي ستاره اي و انعكاس آن بر روي چشم مي شود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.