تابلو فلز چيست ؟

تابلوسازي به شيوه هاي تابلو چلنيوم - تابلو برجسته - تابلو استيل

تابلو فلز چيست ؟

 

يكي از انواع تابلوهاي تبليغاتي زيبا و پركاربرد در صنعت تابلوسازي ، تابلو فلز يا همان تابلو استيل مي باشد كه به عنوان تابلو سردرب و يا تابلو سر در مغازه مورد استفاده قرار مي گيرد . در گذشته تابلوهاي فلزي از آلياژهايي مانند مس ، آهن و برنج ساخته مي شد و به علت زنگ زدگي و سياه شدن با گذشت زمان و نياز به پرداخت مجدد ، امروزه ديگر استفاده از آن آلياژها منسوخ گشته و به جاي آنها از استيل بهره برده مي شود زيرا جنس فلز آن از استيل 7 دهم ميرور نگير و خالص تهيه مي شود و آهنربا را به خود جذب نمي كند . اين آلياژ به مرور زمان سياه نمي شود و به پرداخت مجدد هم نيازي ندارد . آلياژ استيل ، آلياژي است كه پايه آن از آهن است و كمتر از 2% كربن دارد و در دماهاي بالا تا هزار درجه سانتيگراد و در دماهاي بسيار پايين تا منفي 200 درجه سانتگراد مقاومت مي نمايد .

امروزه ساخت تابلوي تبليغاتي با استفاده از آلياژ استيل بسيار پركاربرد و مرسوم شده است و از اين آلياژ براي ساخت انواع تابلوهاي تبليغاتي استيل با استفاده از حروف برجسته همچون تابلو استيل طلايي براق ، تابلو استيل طلايي خش دار ، تابلو استيل نقره اي براق و تابلو استيل نقره اي خش دار و حروف استيل دودي استفاده مي شود .

حروف استيل به دليل زيبايي و عدم نياز به رنگ آميزي و مقاوم بودن دربرابر شرايط محيطي طرفداران زيادي دارد . بهترين نوع ورق استيل كه مي توان نام برد توسط كشور اسپانيا توليد مي شود و ضخامتي حدود يك ميليمتر دارد .

حروف برجسته فلزي قادر به عبور نور نيستند بنابراين براي نوردهي حروف برجسته تابلو فلزي از قسمت پشت حروف به آنها نور مي تابانند و پس از اينكه حروف بر روي تابلوي تبليغاتي نصب شد ، نور به صورت سايه و از زير حروف با چشم برخورد نموده و خودنمايي مي كنند .

قيمت تابلو استيل با درنظر گرفتن زيبايي خارق العاده اي كه دارد بسيار مقرون به صرفه مي باشد و نسبت به تابلو هاي تبليغاتي ديگر همچون تابلو چلنيوم ارزان تر است .

ويژگي هاي تابلو فلزي مدرن :

رنگ هاي متنوع

دچار خط و خش و كدري نمي شود

نياز به پرداخت مجدد ندارد

مقاوم در برابر شرايط محيطي

دچار تغيير رنگ نمي شود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.