عوامل موثر در زيباسازي تابلو

تابلوسازي به شيوه هاي تابلو چلنيوم - تابلو برجسته - تابلو استيل

عوامل موثر در زيباسازي تابلو

عوامل بيشماري در زيباجلوه نمودن تابلو از جمله تابلو چلنيوم ، تابلو استيل ، تابلو برجسته و غيره كه به عنوان شناسنامه كسب و كار محسوب مي گردد دخيل هستند

يكي از اين عوامل موثر نوع و تعيين چهارچوب كلي و مناسب مي باشد . براي تعيين چهارچوب كلي مي بايست شغل ،  كالا و يا خدمات مورد ارائه مدنظر قرار داده شود .

موقعيت مكاني محل كسب و كار ، هزينه اي كه براي ساخت در نظر گرفته شده است ، فضايي كه براي نصب مدنظر است ، متن و تصوير و طرح پياده سازي شده ،  اينها همه در تعيين چهارچوب كلي براي تابلوسازي در نظر گرفته مي شود .

اگر همه اين مراحل توسط تكنسين كار مجرب صورت پذيرد قطعا تابلو ساخته شده در تبليغ و جذب مشتري تاثير فراواني خواهد داشت.

رنگ آميزي :

روانشناسي و انتخاب رنگ مناسب  و گاهي استفاده از رنگهاي متضاد مي تواند جلوه نمايشي تابلو را چند برابر كند گاهي لازم است تا رنگ هاي گرم و سرد به درستي تركيب شوند تا يك رنگ خاص و زيبا به نمايش گذاشته شود

انتخاب رنگ در تابلو برجسته و تابلو چلنيوم از اهميت فوق العاده اي برخوردار است چون اين تابلو به اندازه كافي داراي زيبايي و درخشندگي است اما وقتي رنگ آميزي زيبايي براي حروف در نظر گرفته شود زيبايي آن را چند برابر مي كند .

نورپردازي و افكتهاي نوري :

در همه تابلوهايي كه نور در آنها كاربرد دارد بويژه حروف چلنيوم ، لايت باكس ، فلكسي ، نورپردازي حرف اول را در زيبايي و نما مي زند و از اهميت ويژه اي برخوردار است .

بنابراين افكت هاي نوري استفاده شده در تابلوها و رنگهايي كه در طيفهاي نوري منعكس مي شود بسيارمهم است .

حجيم سازي تابلو:

چاپ سه بعدي و دادن بعد به نوشته از جمله خلاقيت هاي و نوآوري هاي جديد در صنعت تابلوسازي محسوب مي شود . چلنيوم ، فلز ، پلاستيك از انواع تابلوهايي هستند كه داراي حجم و بعد مي باشند .

براي ساخت آنها ميزان حجم و بعد و نورپردازي را متناسب با يكديگر در نظر مي گيرند .

بررسي وضع طراحي و گرافيك :

گرافيك مورد استفاده در تابلوها را نمي توان ناديده گرفت و تابلوهايي كه داراي گرافيك جالب و نامساوي و در ابعاد و رنگهاي متفاوت باشند بيشتر در ذهن نقش مي بندند .

همه ما درطول شبانه روز به صورت پياده يا سواره از مقابل مغازه ها و فروشگاه هاي متعددي عبور مي كنيم اطراف و محيط پيرامون خود را از نظر مي گذارانيم و در هنگام مناظره اطراف ، تنها نوشته ها و تابلوهاي موجود در سردر مغازه هايي نظر ما را به خود جلب مي كند كه زيبا باشد ، گرافيك بالا و نورپردازي همراه بار رنگهاي متفاوت داشته باشد.

ادامه مطلب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.