بازاريابي و تبليغات

تابلوسازي به شيوه هاي تابلو چلنيوم - تابلو برجسته - تابلو استيل

بازاريابي و تبليغات

در اين دوره كه رقابت بين شركتها بيش از پيش شده است شركتها براي بازاريابي و كسب اعتماد و جذب مشتري مجبورند كه از ابزارهاي تبليغاتي بيشتري نسبت به گذشته از جمله  تابلوسازي به شيوه هاي مختلف همچون  بنر ، تابلو چلنيوم ، تابلو استيل ، تابلو برجسته ،  چاپ تراكت و غيره ، براي معرفي محصول يا خدماتي كه ارائه مي نمايند استفاده كنند . از جهتي مشتريان در خريد محصولات و يا دريافت خدمات مورد نظر گرايشهاي مختلفي دارند كه در تنظيم استراتژيهاي بازاريابي توسط شركتهاي مختلف بايد آن گرايشها در نظر گرفته شود و اگر عناصر مختلف بازاريابي شركت همگام با اهداف مورد نظر مشتريان پي ريزي گردد و تمام منافع مشتريان را علاوه بر منافع سازمان پوشش دهد بازاريابي به نحو احسن صورت مي پذيرد و شركت موقعيت بهتري از نظر رقابتي در قبال شركتهاي رقيب پيدا مي كند كه چنين شرايطي موجب افزايش سودآوري شركت براي مدت طولاني خواهد شد .

بازاريابي چيست ؟

نقطه آغاز بازاريابي مشتري است همان كساني كه باعث رشد يك كسب و كار و در نهايت موفقيت آن مي شوند . درواقع فرآيند بازاريابي از نفطه اي آغاز مي گردد كه مشتري وارد چرخه ي كسب و كار مي شود و شما نياز داريد تا اشخاص را قانع نماييد كه محصول يا خدمات مورد ارائه توسط شركت شما ارزش خريدن و استفاده كردن را دارد . مشتريان و دريافت كنندگان خدمات ، سرمايه گذاران ، توزيع كنندگان ، خرده فروشان و ديگر ذينفعان همه بايد مطمئن شوند كه سرمايه گذاري كه براي خريد محصول يا دريافت خدمات شما در نظر گرفته اند ايمن است و به هدر نمي رود ، پس بايد بتوانيد آنها را قانع نماييد .

تعاريف متعددي توسط اشخاص و ارگانهاي سرشناس از بازاريابي بيان شده است كه در اينجا به بررسي هريك از تعاريف مي پردازيم :

تعريف فعالان اقتصادي از بازاريابي :

فعالان اقتصادي بازاريابي را ، همگراسازي همه فعاليت هاي شركت  در مسير فروش بيشتر ، مي دانند .

پدر علم بازاريابي نوين فليپ كارتر بازاريابي را چنين تعريف مي نمايد :

بازاريابي به عنوان فرآيندي مديريتي – اجتماعي تعريف مي شود كه به وسيله آن ، افراد ، گروه ها و سازمان ها از طريق توليد ، عرضه و مبادله كالا و يا خدمات با يكديگر به تامين نيازها و خواسته هاي خود اقدام مي نمايند .

انجمن بازاريابي آمريكا بازاريابي چنين تعريف مي كند:

مجموعه اي از فعاليت ها و فرايندهاي ايجاد ، انتقال ، ارسال و تبادل هر آنچه كه براي مشتريان ، ارباب رجوع ، شركاي تجاري و دركل براي جامعه ارزشمند باشد تعريف مي نمايد .

بخش هايي كه بازاريابي شامل مي شود :

مشتريان بالقوه خود و محيط خارجي كسب و كار را به جزئي ترين شكل ممكن بشناسيم و مورد بررسي قرار دهيم .

فرصت ها و موقعيتهايي كه موجب پيشرفت و جذب سرمايه مي گردد را شناسايي كرده و استراتژي هاي لازم و جديد براي سرمايه گذاري بر روي آنها را توسعه و گسترش دهيم .

از ابزارهاي بازاريابي براي ارائه استراتژيها بهره بگيريم .

سنجش نتايج وفرآيند بهبود مستمر

چرا بازاريابي از اهميت زيادي براي جذب مشتري برخوردار است ؟

  1. بازاريابي به عنوان يك واسطه منجر به انتقال ، مبادله و جابه جايي كالا بين خرده فروشان ، عمده فروشان و مشتريان مي شود كه اين هم به نفع توليد كننده است و هم به نفع مشتري
  2. بازاريابي از طريق در دسترس قراردادن محصولات و خدمات براي مشتريان و عرضه آنها به تمام مشتريان به قيمت مناسب با در نظر گرفتن سطح زندگي افراد جامعه كه شامل سه سطح غني ، متوسط و ضعيف هستند مي باشد .
  3. بازاريابي منجر به ايجاد شغل و فعاليت هاي زيادي از جمله خريد ، فروش ، امورمالي ، حمل و نقل ، انبارداري ، استانداردسازي و تقبل ريسك و غيره مي شود كه افراد زيادي در اين پروسه درگير مي شوند و تمام كاربردهاي فعاليت بازاريابي به نوبه ي خود سهمي در كسب درامد و سودآوري دارند .
  4. بازاريابي با فروش محصولات و خدمات زمينه رشد و توسعه اقتصادي را در كشور فراهم مي نمايد و منجر به ايجاد ايده هاي نو و خلاقيت مي شود .

در دنياي پراز رقابت امروز شركتها علاوه بر اينكه مي بايست دنبال جذب مشتري جديد باشند بلكه بايد در حفظ و نگهداري مشتريان قبلي و برقراري روابطي مستحكم با آنان بكوشند . علم بازاريابي در صورت تمركز بر فرصتها و ايجاد ارزش براي مشتريان مي تواند به مزيت رقابتي پايدار دست يابد و به عنوان پشتوانه اي براي آينده يك سازمان درعرصه رقابت تبديل گردد.

بخش مهمي كه در يك شركت براي فروش يا ارئه خدمات وجود دارد تبليغات دنباله دار و هدفمند است تا بتوان توسط آنها مشتريان جديدي پيدا كرد و يا يك رابطه منطقي و پايدار با مشتريان قديمي ايجاد نمود . نه تنها تبليغ بلكه تعهدات شركت از قبيل تحويل به موقع كالا يا خدمات مدنظر مصرف كننده ، حضور مستمر و دائم در ميان مشتريان ، آرايستگي و ظاهر كاركنان و نحوه برخورد مناسب با ارباب رجوع ، خدمات پس از فروش و راهنمايي افراد ، اينها همه از مواردي هستند كه باعث رونق كسب وكار ، وفاداري مشتريان قديمي و جذب مشتريان جديد مي شوند.

اهداف تبليغات :

  • اطلاع رساني كه شامل آگاه سازي مشتريان از محصولات و قيمت هاي جديد
  • اطلاع رساني به مشتري در ارتباط با طرز كار محصولات يا خدمات ارائه شده توسط شركت
  • از بين بردن برداشت هاي نادرست
  • ايجاد يك تصوير مناسب از محصول يا خدمت ارائه شده در ذهن مشتري
  • تشويق مشتري براي خريد محصولات يا خدمات
  • تشويق مشتري براي اتخاذ تصميم خريد
  • تبديل مشتريان به يك مشتري ثابت و دائم

نتيجه گيري :

گرايش به بازار و نياز مشتريان اولين ويژگي بازاريابي است بنابراين يك مدير موفق كسي است كه اين ويژگي ها را بشناسد و خود و كاركنانش براساس رفتار و گرايش بازار عمل نمايد .

منبع : 
گروه توليدي ايمن نورتاب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.