مراحل ساخت تابلو

تابلوسازي به شيوه هاي تابلو چلنيوم - تابلو برجسته - تابلو استيل

مراحل ساخت تابلو

اولين گامي كه در ساخت انواع تابلو همچون تابلو چلنيوم ، تابلو استيل ، تابلو برجسته برداشته ميشود مرحله طراحي مي باشد طراحي حروف توسط نرم افزار كرل و يا اتوكد صورت مي گيرد و همه خصوصيات حروف مانند فونت ، ضخامت ، سايز مشخص مي گردد و طرح نهايي برروي جنس پلكسي گلاس كه يك نوع پلاستيك شفاف مشابه شيشه در رنگهاي مختلفي مي باشد ليزر مي شود.

انتخاب رنگ :

اين مرحله ازتابلوسازي اهميت بالايي دارد زيرا رنگ است كه جلوه زيبايي به تابلو مي دهد و اگرتركيب رنگها به درستي انتخاب شود جذابيت بيشتري به تابلو مي دهد و هرچه تابلو جذابتر باشد بيشتر در ذهن نقش مي بندد و باعث جذب بهتر مشتري مي گردد.

پس از آماده سازي طرح ، سيستم برش ليزري به صورت اتوماتيك حروف را در يك ورق از جنس پلاستيك مي پيچد و برش مي دهد و پس از اتمام برش كاري توسط سيستم برش ليزري ، تابلوساز حروف را بر روي يك ميز كار كه بصورت شبكه اي سوراخ شده است قرار ميدهد ويا بر روي ميز آهني با آهن رباهاي مخصوص كه به شكل استوانه مي باشد ثابت مي كند.

ابزارهاي مورد نياز براي ساخت و تعبيه حروف :

قيچي آهن بر : از اين قيچي براي برش حروف استفاده مي شود.

متر نواري :از متر براي اندازه زدن حروف و لبه ها بهره گرفته مي شود.

تيغ فويل بر : اين ابزار باعث خم شدن لبه هاي صاف و ايجاد شيار در قسمت هاي زاويه دار مي شود 

استوانه : با استفاده از استوانه مي توان به قسمت هاي قوس دار حروف حالت داد .

سوهان : براي تميزي لبه هاي كار استفاده مي شود .

تابلو برجسته

پس از آماده سازي حروف چلنيوم نوبت به زيرسازي اين حروف مي رسد براي زيرسازي از ورقهاي كامپوزيت و يا PVC بهره گرفته مي شود اين ورقها بسيار مقاوم بوده و در برابر آب و اشعه خورشيد و سرما و گرما تغيير حالت نمي دهد .

پس از اينكه حروف ساخته شده بر روي ورق قرار گرفت نوبت به روشنايي داخل آن مي رسد كه به دو صورت LED و SMD انجام ميشود .

لامپ هاي LED در ابتداي عرضه به صورت شاخه اي وارد بازار شدند اما به دليل مشكلاتي از قبيل ايجاد نقاط نوراني در پلكسي و نفوذ آب جاي خود به LED هاي بلوكي دادند اين LED ها مشكل LED هاي شاخه اي را نداشتند اما باز هم نتوانستند رضايت مشتري را به طور كامل جلب نمايند.

براي همين كشور چين دوباره ابتكار جديد به خرج داد و LED جديدي به نام SMD را توليد و عرضه نمود اين نوع LED ها فوق العاده كارآمد هستند و نور بالايي دارد و در برابر آب مقاوم هستند و از لحاظ كيفيت عالي بوده و عمر طولاني و مفيدي دارند .

نحوه ساخت تابلو چلنيوم :

در تابلو چلنيوم كليه مراحل خم كردن ، قوس و شيار بر روي لبه چلنيوم توسط دستگاه بصورت كامپيوتري انجام مي شود اما چون اين دستگاه توسط كشورهاي اروپايي طراحي و پياده سازي شده است و تمام فونت هاي آن به زبان لاتين مي باشد و زبان فارسي را ساپورت نمي كند به همين علت اغلب اوقات مشكل تراشي مي كند اما اگر اين دستگاه موجود نباشد كليه كارها توسط تكنسين كار به صورت دستي اجرا ميشود. پس از اتمام كار نورپردازي ، تابلو آماده نصب مي گردد براي نصب ، از يك پلات منطبق با طرحي كه در ابتداي كار ترسيم شده است كمك گرفته مي شود و سپس ورق روي پلات قرار گرفته مي شود و و تمام سيم كشي هاي مربوط به نورپردازي در پشت كار تعبيه مي گردد. سپس نوردهي لامپها چك مي شود و زماني كه از نوردهي آن اطمينان حاصل شد ، حروف بر روي ورق جاي مي گيرد و كار ساخت و نصب تابلو به اتمام مي رسد .

ادامه مطلب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.