تاريخچه چلنيوم

تابلوسازي به شيوه هاي تابلو چلنيوم - تابلو برجسته - تابلو استيل

تاريخچه چلنيوم

 

تاريخچه  :

تاريخچه تابلو چلنيوم به سال 2000 ميلادي برمي گردد در اين سال كشور اسپانيا با ايده پردازي بر روي آلياژ آلومينيوم ، ورق هايي با سطح آيينه را با گذراندن يك سري مراحل فرآوري ايجاد نمود كه ظاهري مانند فلز استيل داشت و نام آن را چلنيوم نهاد   .

بعد از اسپانيا تايوان براي دومين بار محصولي مشابه را با نام تجاري آلوباند به بازار عرضه نمود . و كشور پيشرو سوم در زمينه توليد و عرضه  چين است كه محصولاتي با برندهاي متفاوت از جمله آلوشاين ، آلوتيپ ، سهند  و ... را وارد بازار نمود .

جنس لبه ها:

لبه هاي تابلو چلنيوم در برابر ضربه و فشار بسيار حساس است و سريع تغيير حالت مي دهد و يا سوراخ مي گردد به همين علت محصول كه توسط كشورهاي اسپانيا و تايوان توليد و عرضه مي شوند اصل است و به دليل داشتن لبه هاي ضخيم ، مرغوبيت و كيفيت بالايي نسبت به چلنيوم هاي  ساخت چين دارند و اين تفاوت بقدري است كه براحتي قابل مشاهده است .

در واقع جنس هاي چيني به دليل نازك بودن لبه ها ،  براي سازنده حروف و ساخت حروف هاي كوچك مناسب است علاوه بر اجناس چيني يك نوع چلنيوم بنام لترمكس با لبه هاي يك سانتيمتري در بازار موجود است كه براي ساخت حروف مناسب مي باشد .

لبه هاي حروف چلنيوم داراي عمقهاي 7 ، 9 و 11 سانت در رنگهاي طلايي ، مشكي ، قرمز موجود است .

نورپردازي :

حروف پلكسي يا نئون پلاستيك قابليت نوردهي از تمام قسمت ها را دارد براي نوردهي تابلو چلنيوم و تابلو برجسته از  LED و SMD  استفاده مي گردد و براي ساخت زمينه هم مي توان از وررق كامپوزيت ، ترموود ، MDF  و ياچوب پلاست بهره برد كه هر كدام بستگي به سليقه و هزينه سفارش دهنده دارد .

تابلو چلنيوم از كيفيت بالايي برخوردار است ودر مقابل تشعشعات خورشيد و گرما و سرما مقاوم است و از ماهيت رنگ و شكل دچار تغيير نمي شود به همين دليل است كه مورد استقبال اكثريت افراد قرار گرفته است و امروزه اكثريت اشخاص براي تبليغات كالاها و خدمات خود از تابلوهايي كه حروفشان به صورت برجسته است استفاده مي كنند .

لبه هاي چلنيوم را به دليل براق و حساس بودن  با يك روكش محافظ از جنس نايلون مي پوشانند تا خط و خش برروي آن ايجاد نشود .

بعد از ساخت و نصب توسط تكنسين كار آن روكش  از روي كار براحتي برداشته مي شود اما اين كار مي بايست در هنگام نصب صورت پذيرد زيرا اگر چند روز پس از نصب اين روكش از روي تابلو جدا نشود و در برابر نور آفتاب قرار گيرد جداسازي آن از تابلو چلنيوم بسيار سخت و غير ممكن ميشود و به تابلو صدمه وارد مي كند .

موثر در تبليغ :

تابلو چلنيوم يكي از جلوه هاي زيبا در صنعت تابلوسازي براي تبليغ محصولات شركت يا فروشگاه شما در محل كسب و كار به شمار مي آيد كه باعث معرفي محصول شما و نمايش آن به ديگران مي گردد و هر چه هزينه بيشتري براي آن صرف شود و با ظرافت و زيبايي و دقت بيشتري ساخته شود و اگر ميزان نوردهي و تنوع  رنگ بيشتري داشته باشد تاثير بيشتري در تبليغ كالا و خدمات و در نهايت جذب مشتري خواهد داشت .

ادامه مطلب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.